iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi

CİNLERE, ŞEYTANLARA, İFRİTLERE ve DİĞERLERİNE, BÜYÜYE VE SİHRE KARŞI İNSANLARIN KALESİ ( SİTEMİZDEKİ HERŞEY ÜCRETSİZ ve KARŞILIKSIZDIR )
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Misafir
Misafir




Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5 Empty
MesajKonu: Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5   Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5 Icon_minitimeÇarş. Mart 17, 2010 5:12 am

Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5

''Hâlbuki onun (müteşabih ayetlerin) tevilini (izahını) Allah'tan ve ilimde râsih olanlardan başkası bilmez.''
(Âl-i İmran 7)


Bu ayet-i kerimede, Kur'an'ın müteşabih kısmının manasını, sadece Allah'ın ve ilimde râsih olanların bileceği, Allah ve râsih âlimlerden başkasının ise Kur'an'ın müteşabih kısmını anlayamayacağı beyan buyrulmuştur. O hâlde diyebiliriz ki: Kur'an'ın müteşabih kısmını anlayabilmek için tek yol, ilimde râsih olmak ya da ilimde râsih olanlara başvurmaktır.


Müteşabih: Manası gizli olup zahiri manasından başka manaya gelen ayetlerdir.


‘Râsih' kelimesinin lügat manası ise:
İlim ve fennin derinliğine vukufiyet, sağlamlık, tam manasıyla sabit olmak ve yerleşmek demektir.


‘İlimde râsih olmayı' İmam-ı Rabbani Hazretleri şöyle izah eder: "Râsih âlimler, nefislerini tam manasıyla mutmain etmişler ve bu sebeple, Efendimiz (s.a.v.)'e uymanın hakikatinden ibaret olan şeriatın hakikatini kazanmışlardır. Bu kemal, başkalarında bulunmaz. Biz burada Ulemayı Râsihin'in bir alametini açıklayalım ki; zahiri bilen herkes, ilimde derinleştiğini iddia etmesin ve nefs-i emmaresini, nefs-i mutmainne zannetmesin. Râsih âlim o kişidir ki; onun için kitap ve sünnetin müteşabih kısmının tevil ve izahında büyük bir nasip vardır. Ayrıca onlar için Kur'an-ı Kerim'in surelerinin başlarında bulunan mukattaa harflerinin sırlarından da büyük bir hisse vardır.

Demek ilimde râsih olanlar;
ilim ve amel ayaklarıyla ilimlerin madenlerine ulaşarak kesbi; yani çalışarak elde ettikleri ilimlerini, Allah tarafından verilen ledünni ilimlerle birleştiren kimselerdir.

İlimde râsih olmak hususunda çok sözler söylenmiş ve pek çok izahlar yapılmıştır. Biz meselenin bu cihetini daha fazla uzatmamak için bu kadarla iktifa edip ayetimizin mezhep imamlarına uymayı işaret eden bölümüne geçiyoruz.


Bu ayet-i kerimede iki hususa dikkat çekilmiştir. Şöyle ki:

1- Kur'an'da müteşabih kısmın varlığına,

2- Bu müteşabih kısmın manalarını sadece Allah'ın ve ilimde râsih olanların bildiğine.


Şimdi sorumuz şu:
Madem Kur'an'ın müteşabih kısmı var. Ve madem bu müteşabih kısmı, sadece Allah biliyor ve ilimde râsih olanlar anlayabiliyor. O hâlde ilimde râsih olmayanlar Kur'an'ın bu müteşabih kısmını anlayabilmek için ne yapacaklar?

Elbette cevap:
İlimde râsih olanlara başvuracaklardır. Eğer ilimde râsih olanlara başvurmayıp kendi başına Kur'an'ın müteşabih kısmının manasını anlamaya çalışsa ya anlayamaz ya da yanlış anlar ve kendine yazık eder. Çünkü Allah-u Teâlâ, bu kısmı sadece ilimde râsih olanların anlayabileceğini bildirmiştir. İlimde râsih olmanın da ne demek olduğunu izah etmiştik.

Ayrıca Kur'an'ın müteşabihi olduğu gibi, hadislerinde müteşabihi vardır. Ve 'dakinden çoktur. O hâlde
hadisin müteşabihini anlamak için de Kur'an'ın müteşabihi anlamak için başvurduğumuz yola başvurmak, yani onu da râsih âlimlere sormak ve işin aslını onlardan öğrenmek zorundayız.



İlimde râsih olmayan bizlerin, Kur'an'ın ve hadislerin müteşabihini anlamak için ilimde râsih olanlara başvurması gerekliliği ayan beyan belli olduktan sonra şu soruları soruyoruz:

· Acaba bir milyon hadisi, senetleriyle beraber ezbere bilen Ahmed İbn-i Hanbel Hazretleri mi ilimde râsihtir? Yoksa ezberinde yüz hadis bile olmayan ve kendini âlim zanneden zavallılar mı?

· Acaba Kur'an-ı Kerim'in şer'i ve lügat manalarını ve bunların kısımları olan hâss, âmm, müşterek, sarîh, kinaye, zahir, nass, hafi, müşkil, müteşabih, dall-i bi-l ibare, dall-i bi-l iktiza, dall-i bi-l işare, nasih, mensuh ve diğer aksamı, kendilerinde meleke haline gelmiş mezhep imamları mı râsih âlimdir? Yoksa 'ı ancak yüzünden okuyabilen cahiller mi?

· Acaba sadece bir haftada Kur'an'ın tamamını ezberleyebilecek kadar zeki olan İmam Muhammed mi ilimde râsihtir? Yoksa kalbinde Kur'an'dan toplam on sayfa bile olmayan nasipsizler mi?

· Acaba bir kitabı okurken, eliyle okumadığı sayfayı kapatan ve "Niçin böyle yapıyorsunuz?" sorusuna, "Gözüm o sayfaya ilişince sayfanın tamamını ezberliyorum." diyerek cevap veren ve bir sayfayı sadece bir defa görmekle ezberleyebilen İmam Şafi gibi bir deha mı ilimde râsihtir? Yoksa unutkanlık hastalığına müptela olmuş, bırakın okuduğunu ezberlemeyi ve ezberlediğini unutmamayı, daha bir gün önce yediği yemeği bile unutan kişiler mi?

· Acaba daha on yaşlarında iken, kırk senede tahsil edilebilen bir ilmi sadece üç ayda tahsil ederek,
doksan cilt kitabı kelime kelime ezberleyen Bediüzzaman Said-i Nursi mi ilimde râsihtir? Yoksa okuduğu kitabı bile anlamakta zorlanan cahiller mi?

· Acaba İ. Şafi'nin beyanıyla; bütün fıkıhçıların babası hükmünde olan İ. Azam mı ilimde râsihtir? Yoksa bu büyük âlimlere hakareti kemal bilen zavallılar mı?


Soruları çoğaltmak mümkündür. Bizim bu sorulara verdiğimiz tek cevap; başta dört mezhep imamı ve onların yolundan giden o büyük âlimler ve allameler ilimde râsihtir. Ve biz hem 'ın, hem de hadislerin müteşabihini onlardan öğreniriz. Bu zamanda ilimde râsih olduğunu iddia eden mezhepsizler, bırakın ilimde râsih olmayı, bu zatların rahlesinde talebe bile olamazlar.


En son Zinnureyn_Ali tarafından Paz Mayıs 23, 2010 6:22 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Havas-Hoca
Usta Üye
Usta Üye
Havas-Hoca


Mesaj Sayısı : 577
Kayıt tarihi : 16/01/10

Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5 Empty
MesajKonu: Geri: Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5   Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5 Icon_minitimeÇarş. Mart 17, 2010 5:58 am

Allah razı olsun kardeşim
yine çok değerli ve yerinde bilgiler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
haydarı kerrar
Administrator

Administrator
haydarı kerrar


Mesaj Sayısı : 2630
Kayıt tarihi : 24/05/09
Nerden : ANKARA

Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5 Empty
MesajKonu: Geri: Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5   Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5 Icon_minitimeÇarş. Mart 17, 2010 9:06 am

Allah c.c razı olsun kardeşim emeğine yüreğine sağlık.vesselam
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 5
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 3
» Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 2
» Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 8
» Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 7
» Bir Mezhebe Bağlanmayı Emreden Ayet´ler - 6

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi :: 

Reddiye Kitabı Ve İslama Davet ( Nasıl Müslüman Olurum )

 :: Ehli Sünnet inkarcılarına Reddiye
-
Buraya geçin: