iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi

CİNLERE, ŞEYTANLARA, İFRİTLERE ve DİĞERLERİNE, BÜYÜYE VE SİHRE KARŞI İNSANLARIN KALESİ ( SİTEMİZDEKİ HERŞEY ÜCRETSİZ ve KARŞILIKSIZDIR )
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Ayetlerin Farklı Anlamlara Gelebilmesiyle Oluşan Ihtilaf. Misal - 1

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Misafir
Misafir




Ayetlerin Farklı Anlamlara Gelebilmesiyle Oluşan Ihtilaf. Misal - 1 Empty
MesajKonu: Ayetlerin Farklı Anlamlara Gelebilmesiyle Oluşan Ihtilaf. Misal - 1   Ayetlerin Farklı Anlamlara Gelebilmesiyle Oluşan Ihtilaf. Misal - 1 Icon_minitimePtsi Şub. 01, 2010 9:16 pm

Ayetlerin Farklı Anlamlara Gelebilmesiyle Oluşan Ihtilaf. Misal - 1


Muhakkak biz sana Kevser'i verdik. Öyleyse Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.

(Kevser 1-2)

Kurban kesmenin hükmü İ. Azam’a göre vacip, İ. Şafi ve İmameyne -İ. Yusuf ve İ. Muhammed- göre ise sünnettir. Bu ihtilaf, fıkıh ilmini bilmeyenleri şaşırtmakta ve“bir şey bir mezhepte vacip olurken, diğer bir mezhepte nasıl sünnet olabilir” dedirtmektedir.” Halbuki şimdi göreceğimiz gibi bu mümkündür ve ayetin farklı manalara gelebilme ihtimalinin zaruri bir neticesidir.

Şöyle ki:


İ. Azam hazretleri, Kevser suresinin bu iki ayetini şöyle izah etmiştir: Surenin 1. ayeti olan “Muhakkak biz sana Kevser'i verdik” ifadesindeki muhatap; Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem)’dir. Buradaki Kevser; Efendimize verilen bir ihsandır. 2.ayet olan “Rabbin için namaz kıl ve kurban kes” emrine muhatap ise Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) olmayıp, Ümmet-i Muhammed’dir. Buradaki namaz; ümmete emredilen beş vakit namazdır. Kurban kesme emri de bu ümmetin bizzat kendisine yapılmıştır. Dolayısıyla kurban kesmek vaciptir.

İ. Şafi ve İmameyn ise ayetleri şöyle tefsir eder ve derler ki: Surenin her iki ayetinde de muhatap; Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem)’dir. 1. ayet olan “Muhakkak biz sana Kevser'i verdik” ifadesiyle, Efendimize verilen bir ihsan beyan edilmiştir. 2. ayetteki “Rabbin için namaz kıl ve kurban kes” emri de peygamberimizedir. Buradaki namaz; beş vakit namaz olmayıp, gece namazıdır. Zira gece namazı peygamberimize farz idi. Ayetteki “Kurban kes” emri de bizzat peygamberimize yapılmış, kurban kesmek sadece efendimize farz edilmiştir. Ümmete ise, peygamberimize tabi olması cihetiyle sünnettir.

Görüldüğü gibi, surenin 2. ayetinin muhatabının hem Ümmet-i Muhammed, hem de bizzat Efendimizin kendisinin olması muhtemeldir. Ayet, iki şekilde de izah edilebilir. Siyak ve sibak –ayetin gelişi ve gidişi- buna müsaittir. Eğer 2. ayetteki muhatap Ümmet-i Muhammed ise, ayetteki namaz ile beş vakit namaz kastedilmekte, kurban da bize emredilmektedir. Bu itibarla kurban kesmenin vacip olması gerekir. Ama İ. Şafi ve İmameyn’in görüşü de mümkün olup, 2. ayetteki muhatap yine Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) olabilir. Bu halde namaz, Efendimize farz olan gece namazı olup, kurban kesme emri de ümmete değil, bizzat peygamberimizin kendisine yapılmıştır. Bu ihtimale binaen, kurban kesmek bize vacip değil, sünnettir.

Hem görüldüğü gibi ihtilaf, kurban kesmenin bir ibadet olup olmadığı konusunda değil, bu ibadetin hükmü hakkındadır. Zira ayetin açık ifadesiyle kurban kesmek bir ibadettir. Bunda ihtilaf yoktur. İhtilaf sadece hükmünün ne olduğundadır ve bunun sebebi de; ayetin her iki manayı da kendinde cem etmesidir. Ayrıca her bir mezhep imamı, görüşlerine hadislerden de deliller getirmiştir. Bizler bu başlıkta sadece Kuran’ı anlamadaki ihtilafı işlediğimizden, meselenin hadis bölümüne geçmiyoruz.

O halde kurbanın bir mezhebe göre vacip, diğer mezhebe göre sünnet olduğunu anlayamamak ve sadece tek bir hükmünün olmasını istemek, ilahi kelamın mahiyetinden habersiz olmanın bir neticesidir. Ezeli kelam, insan kelamı gibi değildir ki, sadece tek bir manaya işaret etsin.


En son Zinnureyn_Ali tarafından Salı Mayıs 25, 2010 9:31 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Emir Sultan
Medaratör

Medaratör
Emir Sultan


Mesaj Sayısı : 1130
Kayıt tarihi : 16/01/10
Nerden : Lefkoşa/k.k.t.c.

Ayetlerin Farklı Anlamlara Gelebilmesiyle Oluşan Ihtilaf. Misal - 1 Empty
MesajKonu: Geri: Ayetlerin Farklı Anlamlara Gelebilmesiyle Oluşan Ihtilaf. Misal - 1   Ayetlerin Farklı Anlamlara Gelebilmesiyle Oluşan Ihtilaf. Misal - 1 Icon_minitimePtsi Şub. 01, 2010 9:26 pm

Allah Razı Olsun Emeğine sağlık,bu güzel paylaşımıların için.


CENAB-I ALLAH YAR VE YARDIMCIN OLSUN.İLMİNİ ARTTIRSIN.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Ayetlerin Farklı Anlamlara Gelebilmesiyle Oluşan Ihtilaf. Misal - 1
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Ayet´lerin Farklı Anlamlara Gelebilmesiyle Oluşan Ihtilaf. Misal - 2
» Yorgunluğun 7 farklı nedeni
» Açık gezmek farklı bir günahtır.
» Farklı Olsalarda Kafirler Tek Millettir.
» MİRAÇ KANDİLİ DUASi(FARKLI)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi :: 

Reddiye Kitabı Ve İslama Davet ( Nasıl Müslüman Olurum )

 :: Ehli Sünnet inkarcılarına Reddiye
-
Buraya geçin: