iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi

CİNLERE, ŞEYTANLARA, İFRİTLERE ve DİĞERLERİNE, BÜYÜYE VE SİHRE KARŞI İNSANLARIN KALESİ ( SİTEMİZDEKİ HERŞEY ÜCRETSİZ ve KARŞILIKSIZDIR )
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Tasavvuf Ehline Dair

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
YaKaZa
Yeni Üye

Yeni Üye
YaKaZa


Mesaj Sayısı : 41
Kayıt tarihi : 20/08/10

Tasavvuf Ehline Dair Empty
MesajKonu: Tasavvuf Ehline Dair   Tasavvuf Ehline Dair Icon_minitimePerş. Ekim 14, 2010 8:10 am

Onların; TASAVVUF EHLÎ olarak ad almalanna yegane sebep; iç alemlerim TEVHÎD ve marifet nuru ile aydın kıldıkları içindir. ikinci bir sebep de, ashab-ı suffe'ye intisapları
tik zamanlannda koyun postu giydikleri için de olabilir. Orta halde olanlar koyun postundan elbise giyer.
Tasavvufun son devresine gelenler de eski, yamalı libasa bürünür..
Dış halleri böyle olduğu gibi, iç alemleri de aynıdır.. Yemek, içmek işlerinde de mertebe takib ederler.
MECMA tefsiri sahibi der ki:

- Zühd ehline; gerek yemek, gerekse giymek işlerinde kaba saba şeyler giymek yaraşır.

Marifet ehli yumuşak ve narin olmalı.. Çün-kü onlar, insanların uğrak ve durak yerleridir. Sünneti takip etmek onlara gerekir. Onlar birinci ilk safta gözükür, îlk bakanların yoldan şaş-maması için, ilk saftakiler; iyi giyinmeli, kibar olmalı.. Sonra onlar EHADÎYET makamındadır.
Tasavvuf kelimesi. dört harften ibarettir;
TA, ŞAD, VAV, FA..
TA: Tövbeyi ifade eder. Bu da ikiye ayrılır:
Zahiri tevbe, batmi tevbe..
Zahiri tevbe odur ki: Sözde, işde, bütün dış duygular, günahtan ve kötü işlerden beri alınıp
taate sevk edile.. Baş kaldırma bırakılıp. uyarlık hali alınmalı..
Batınî tevbeye gelince.. Ona da:

- Kalbin tasfiyesi ve zahirî tövbeden bir başka olan, tam muvafakata geçmek.. Denilebilir..

Kötü halin, iyiye geçmesi ile TA makamı tamam olur.

ŞAD: Safa halini ifade eder. Bu da, TA harfi

gibi iki yönden mütalaa edilir. Biri, kalbin safiyeti, öbürü de sırrın..
Kalbin safası odur ki: Beşeri kederlerden beri ola.. Mesela; çok yemek, çok içmek, çok uyu-mak ve çok konuşmak kalbi dünyaya çeker. Dünyalık işleri düşünmek onu yorar..
Kalbi yoran, dünyaya salan şeyler arasında:
Çok kazanmak, cinsî ifrat, ehlim ve evladım haddinden fazla sevmek gösterilebilir. Bu anla-tılan şeyler bir kaibde olursa, saflık ve temizlik çağma eremez.
Kalbin safiyeti zikrullah ile olur. Bu zikir ilk zamanda cebren yapılmalı. Sonra, hafi zikre geçilir.

Allah-ü Taala bir Ayet-i Kerimede şöyle buyurur:

- «Müminler, onlara denir ki: Allah anıldığı zaman; kalbleri titrer.- (Enfal, 2)

Buradaki titremenin bir manası da haşyet olur. Haşyet, kalbin ayık hali bulması ile başlar. O gaflet uykusundan uyanır; temizlenir, parlarsa; gayb aleminden hayır ve şerre dair işlerin sureti kalbine nakşedilir. Peygamber S.A. efendimiz bir Hadis-i Şerifinde şöyle büyürün

- «Alim, teftiş eder, arif ise, kalbim parlatırı aya bakar.»

Sırrın temizliğine gelince, o da Allahın zatından gayri işlerden beri durmaktır. Ve onun sevgisini kalbe yerleştirmektir. Sır dili iıe, TEVHÎD esmasına devamdır; bu içten yapılır. Bu hal de tamam olursa, ŞAD makamı da tamam olur.

VAV: Velayet hali olarak anlatılır. Bu hal, iç alemin safiyeti üzerine düzenlidir.

Allah-ü Taala velayet halini bulanlar için şöyle buyurur :

- «Ayık olunuz, Allahın velî kullanna; kor-ku yoktur. Onlar mahzun da olmazlar.» (Yunus, 62)

Yine buyurur:

- «Onlara. dünya ve ahiret müjdeler olsun.» (Yunus, 64)

Velayet halinin neticesi ilahî huylarla be-zenmiş olmaktır. Peygamber S.A. efendimiz bu manada şöyle buyurdu:

- «îlahî huyları, huy edinin..»

Bu halde; beşeri sıfattan soyunup, ilahî sıfa-ta bürünmek vardır. Bunu Allah-ü Taala şu kudsi hadisle bize bildirir:

- «Bir kulu seversem, gözü, kulağı, dili, eli vs ayağı olurum. Benimle işitir. Benimle görür. Benimle konuşur. Benimle tutar ve benimle yürür.»

Allah-ü Taalanın zatından gayri şeylerden temiz olunuz. Şu Ayet-i Kerime bu makamı daha iyi anlatır:

- «Hak geldi; batıl eridi. Batıl mutlaka eriyip gitmeye mahkumdur.» (Isra, 81)

îşte bundan sonra, VAV makamı hasıl olur. FA : Fena - yokluk - makamıdır, ilahi sıfat lar arasında eriyip gitmektir. Beşeri sıfatlar gidince, yerini EHADÎYET sıfatı alır.
Haddi zatında, Hak Taala ne fena bulur, ne de zeval.. Bu olanlar arasında kul, baki yaratanla beka bulur. Onun rızasına varır.. Fani kalb, baki sırla varlığa kavuşur.

- «Onun vechinden gayı herşey helak olur.» (Kasas, 88)

Ayet-i Kerimesi,. bu iddiamızın şahididir. ihtimal ki, onun varlığına rıza ile gidilir. Onun varlığı için iyi işler görülür, nzası gözetilir ve zatına varılır. Bu arada; bir razı olan, bir de razı olunan kalır.. îyi amel, manalar çocuğu - TIFL-I MAA-NÎ - olarak adlandırılan hakikî insanlığın hayatım doğurur.

Allah-ü Teala şöyle buyurur:

- «Güzel kelam, ona varır; iyi işler ona yükselir.» (Fatır, 10)

Hangi iş olursa olsun; Allah için yapılmıyorsa, şirktir. Sahibini helak eder. Fena hali hasıl olunca, beka tamam olur. Bu beka yakınlık alemindedir. O alemi Allah-ü Teala şöyle anlatır:

- «Doğruluk otağında. güçlü padişahın katında...» (Kamer, 55)

Orası lahüt aleminde olup, nebilerin, velilerin makamı olmuştur. Sonra; Allah doğrularla beraberdir.
Sonradan olan bir varlık, ezeli var'la birleşince ona vücud düşünülemez.

Fark halin tamam olunca, Hak'la ebedî safiyet kalır. Bu hali bulanların sonsuz lezzetini
Allah-ü Teala şöyle anlatır:

- «Cennete gidenler, orada ebedî kalırlar.» (Araf, 42)

Yine buyurur:

- «Allah sabredenlerle hiledir.» (Enfal, 66)





Kaynak: Gavsül Azam Abdülkadir Geylani Hz. Sırrül Esrar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Tasavvuf Ehline Dair
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Tasavvuf ve Abdulkadir Geylani (ks)
» Tasavvuf Ehline Dair
» TASAVVUF İLMİ
» TASAVVUF VE KURBAN
» Tasavvuf edebiyatında masiva

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi :: 

İslamiyet ( Her Müslüman 'a Lazım Din 'i Bilgiler )

 :: Tasavvuf
-
Buraya geçin: