iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi

CİNLERE, ŞEYTANLARA, İFRİTLERE ve DİĞERLERİNE, BÜYÜYE VE SİHRE KARŞI İNSANLARIN KALESİ ( SİTEMİZDEKİ HERŞEY ÜCRETSİZ ve KARŞILIKSIZDIR )
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
haydarı kerrar
Administrator

Administrator
haydarı kerrar


Mesaj Sayısı : 2630
Kayıt tarihi : 24/05/09
Nerden : ANKARA

Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi Empty
MesajKonu: Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi   Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi Icon_minitimePaz Mart 21, 2010 12:19 am

Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi

Bu bölümde Yahudilik ve Masonluk arasındaki bağ kurulurken, tamamıyla masonların kendi kaynaklarından faydalanılmıştır.

Büyük Üstat : Kimden sakınmalıyız?
1. Nazır : Düşmanlarımızdan ve kardeşlerimizden
Büyük Üstat : kardeşlerimizden sakınmamızın sebebi nedir?
1. Nazır : İsrailoğulları esarettedir. Biz onların kurtulmaları maksadını takip ediyoruz. Lakin yeni kardeşlerimiz bizim bu projemizi anlamayacaklar ve tatbikini engelleyeceklerdir.
Büyük Üstat : Kardeşlerim nizam vaziyeti alalım, Yahudi diyarının kurtarıcısını selâmlayalım. [31]

Kitabın ilk bölümünde incelediğimiz gibi, Yahudi dinini çarpıtan ve ırkçı/faşist bir ideolojiye alet eden Siyonizm, sadece Ortadoğu'yu değil tüm dünyayı içine alan bir stratejiye sahiptir. Tüm milletler ve dinler üzerinde hakimiyet kurma amacındadır. Bu amaca ise çeşitli örtülü yöntemlerle hizmet etmektedir. Bu yöntemler uygulandığında, milletler içten çökertilecek ve, ne hedef alınan milletler bunu fark edebilecek ne de olayların arkasında bir Siyonistin ismi duyulacaktır.

Yalnız kendi, gizli ritüellerinde, Yahudilikle ilişkileri anlaşılan MASONLUK; Tevrat'a sokulan muharref unsurları aynen benimseyen, Siyonizmin işte bu gizli faaliyet gösteren kollarından biridir.
Masonlar Yahudilikle olan alakalarını gizli tutmayı lüzumlu görmektedirler; çünkü Siyonizm ile aynı amacın güdüldüğünü anlatarak faaliyet göstermek yerine, yardım kuruluşlarını paravan yapıp hayırsever kişiler görünümü altında bu amaca hizmet etmek kendileri açısından daha verimli sonuçlar doğurmaktadır.
Masonluk Yahudilik ile doğrudan alâkalı olduğu için mason mahfillerinde uygulanan törenler ve ritüeller, aynı zamanda mason düşünceleri tabiatıyla Tevrat'tan alınacaktır.
"Ritüellerimizde Tevrat'tan sayısız alıntılar mevcuttur..." [32]

1. KRALLAR
BAB: 7 / 13
S: 343 Ve kral Salamon gönderip Sur'dan Hiram'ı getirtti.
Naftoli sıptından dul bir kadının oğlu idi. Ve babası Sur'lu bir adamdı. Tunç isçisi idi. Hiram bütün tunç işleri işlemekte hikmetle ve anlayış ve hünerle dolu idi. Ve Salomon'a gelip bütün onun islerini yaptı.

Hiram Usta'nın hikayesi yukarıdaki Tevrat pasajları ile başlamaktadır. Hiram efsanesi bir rittir ve tekrisin vereceği bütün ilkeleri de kapsamaktadır. Adayın yaşadığı ve bizzat Hiram’ı temsil ettiği Hiram efsanesi tekris töreni sembolik bir oyundur. [33]

"Zaten Masonluk mutlak hakikatin ancak bu ihata ve sezişlere ve bizzat tekamül etme neticesinde yaşanabilecek bir sırdır. Bu sır mühr-ü Süleyman’ın üç dil'inde ne güzel resm ve remz edilmiştir. Birbirlerine irca edilmek suretiyle mütemadi bir devrin sayruret'i Hiram'da en mükemmel şeklini bulur" [34]

"Çünkü Hira .•. babamızın [35] eseri nihayet taş yapı idi yıkılabildi." [36]

DUL KADININ ÇOCUKLARI

Dul kadının çocukları deyimi masonları ifade eder.
Bu deyim üzerinde bir çok araştırma yapılmıştır.; ortak fikir Hiram'ın dul bir kadının çocuğu oluşu üzerinde toplanmaktadır. [37]

Aziz K.•. im; görüyorsunuz, bütün dertlerimize açık olarak temas etmekten çekinmiyorum. İçtimai sahadaki çalışmalarımızı teksif mecburiyetindeyiz. Sigorta sandığımız daha kuvvetlendirilmeli. Dul kadın evlatlarının çocuklarının göz yaşları daha müşfik bir surette silinmelidir." [38]

MASONİK TARİH

Masonik takvime göre, tarih atmak için, cari takvim yılının binler hanesine dört bin ilave edilir. Bu, Masonluğun başlangıcını, sembolik olarak, Tevrat ananesine göre, dünyanın yaradılışına kadar indirmek içindir. Masonik takvime göre tarih atarken, Mart senenin ilk ayıdır, Şubat son ay olur. Mart Koç burcuna, Şubat Balık burcuna tekabül eder. [39]

"İngiltere’de Mah...i Kebirin teşekkülünden sonra Reverend James Anderson'un tahtı riyasetinde bir komisyon teşkil edilerek masonluk tarihinin tetkikine memur edildi. Komisyonun vazifesini Yalnız basına deruhte eden bu zat (Farmasonların kavanını esasiyesi, tarihi ve nizamati umumiyesi) namile 1723 senesinde bir eser nesretti. Eserin kabında bu tarihe mukabil mason senesi olmak üzere (5723) görünüyordu." [40]

Mason Dergisi Büyük Şark'tan alınan yukarıdaki izahta dikkat edilecek husus masonların bilinen tarihlerden farklı olarak günümüz tarihini "Beş bin"li rakamlarla ifade etmeleridir. Dünyada bu tarihi masonlardan başka, Yalnız bir toplum daha kullanmaktadır ki, bunlar da Yahudilerdir.

MASON ALFABESİ

Masonlar, kendi aralarında gizli, özel bir alfabe geliştirmişlerdir.Gönyelerden meydana gelmiş Masonik alfabenin kökeni İbrani Alfabesi'ne dayanmaktadır. [41]

MUKADDES TOPRAKLAR

"Yalnız masonik efsane ile olan ilişkileri değil Hazreti Süleyman Mabedi'nin bulunduğu mevzi olması itibariyle Mukaddes Topraklar masonları yakından ilgilendirir." [42]

Yukarıda bahsedilen Yahudilerin mukaddes topraklarının, Masonlarca da mukaddes sayılması ve onları yakinen alakadar etmesinin iki sebebi vardır.
1- Masonik tarihin (masonik efsanenin) Mukaddes Topraklarda başlaması
2- Babamız tabirini kullanarak yücelttikleri Hiram’ın inşa ettiği Süleyman Mabedi'nin bu topraklarda bulunması;

Yahudisiz hiç bir Mason Locası yoktur. Yahudi Havralarında hiç bir mezhep mevcut değildir. Orada Masonlarda olduğu gibi Yalnız semboller vardır. Bundan dolayıdır ki İsrail Mabedi bizim tabii müttefikimizdir. [43]

USTALARIN ŞAPKASI

Usta, Orta Hücrede, şapkasını başında taşır ve bütün toplantı süresince şapkasını başından çıkarmaz.
Şapka, Ustanın üstünlüğünün ve imtiyazlarının işaretidir.
Antikçağ misterlerinde, tekrisliler başlarına bir taç takarlardı.
Usta şapkası da bu taca benzetilmektedir. [44]

Masonların özel kıyafetleri arasında önemli bir yeri olan SAPKA Yahudi dini kıyafetinden alınmıştır.


EKMEK ve TUZ

Kardeşlerim, Dostlar bu yıl da geleneklerimizin kurduğu sofranın etrafında EKMEK ve TUZUN başında çevrelendiler. [45] Masonluk için kutsal olan EKMEK ve TUZ Yahudi Dininin önemli adetleri arasındadır.

LEVILILER
BAP - 2
S:13 "Ve ekmek takdimlerinden her birini tuzlayacaksın, ve ekmek takdimelerinin üzerinden Allah’ın tuzunu eksik etmeyeceksin, bütün takdimelerin üzerinde tuz takdim edeceksin."

MASONLARIN LOCADA DİZİLİŞİ

Kabala, Tanrıyı göksel Adem, Adam Katmon, seklinde mülahaza eder ve Sefirotları, zıtlar ve cinsiyet kanunlarını uygulayarak, onun her bir adalesine yerleştirir. Böylece ilk ve en yüksek Sefirotdan, biri erkek ve aktif olan Aklühikmet veya Baba'yı, diğeri dişi ve pasif, Zeka veya Anneyi çıkartır. Aklühikmet ve Zeka İlim'i doğururlar. Zeka'dan iki ayrı Sefire çıkar, biri erkek ve Aktif Lütuf, diğeri dişi ve pasif Kuvvet. Bunlar Adam Kadmon'un kolları gibidir. Lütuf ve Kuvvet göğüs kalbe yerleşmiş güzellikte birleşirler. Nihayet Kuvvetten erkek ve aktif sefire Zafer, dişi ve pasif sefire San çıkar. Bunlar iki bacağı tekabül ederler ve Esas'da birleşirler. Esas'ın sembolü tenasül aletidir. Bir sefire başın üstündedir: Taç, bir diğeri de, Adem Kadmon'un ayakları altındadır: Krallık. [46]

Locanın 10 görevlisi, Sefirotik ağaca göre dizilirler.

Masonik Semboller

Semboller, sır ve gizliliğe son derece titiz olan masonlar için büyük önem taşır. Zira, zahiren belirli bir mana taşımayan bir çok sembol masonlar için çok şey ifade edebilmektedir.
Masonluğun bir tarifi onun "Allegori perdesi arkasına gizlenmiş sembollerle tasvir edilen bir Ahlak sistemi" olduğudur. Loca içinde dilsiz, sessiz, hatta tozlanmamış duran amblemlerin manalarını incelemek ve bu suretle hakikatleri meydana çıkarmak hepimizin vazifesidir. Yani Masonluğun sistemiyle, alegorileriyle, sembolleriyle ne öğretmek istediği hakkında bilgimiz olmalıdır." [47]

JAKİN - BOAZ SÜTUNLARI

"... mabedimize girelim. İki sütun arasında düzenli duruş ve işaret ile üstadı muhteremi selamlayalım... B ve J sütunları...
Kutsal kitap, Tevrat 1. Krallar Bap 7 / 21, BOAZ VE JAKIN kelimelerinin ilk harfleri... (Kuvvet bunda, pekiştirecek Kuvvetle tesis etmek) anlamına ...

JAKIN ve BOAZ kelimeleri, ters okunacak olursa, NIKAJ ZAOB olur. Bütün gizli mezheplerde, sırrın muhafazası için bu şekil ters okuma mutat kaidedir, diyor Oswald Wirth üstad. Musevi mistik düşüncesi, kabalizm de yalnız sessiz harfler nazari itibare alınır. Bu suretle önümüzde NK ve ZB kalır. NK vajen, rahim veya alemlerin yaratıcı gücü cinsi akti ifade eden ZB ise ilkah organı fallüse tekabül eder. J ve B bu suretle, kuvvetle tesis, üreme, çoğalma, zürriyetin sembolleridir. Bu sütunlar üzerindeki narlara bu gözle bakarsak daha çok manalanacaktır. Ayrıca loca içindeki semboller arasında, Yalnız üç harf vardır, (B.J.G) Bu suretle, G. genese, tekvir, yaratılış, generation, doğuş, nesil, anlamları daha kesinleşmiyor mu?
Bu sütunlar aslında dış aleme aittirler, mabedin dışında telakki edilmeleri icap eder. Nitekim bu sütunlara gelinceye kadar, loca içinde olmamıza rağmen serbest yürürüz ve sadakat duruşunda değiliz. Bu sütunlar harici alemle iç alemimiz arasındaki huduttur. [48]

I. KRALLAR
BAB: 7 / 15
S: 344 İki tunç direği yaptı

I. KRALLAR
BAB: 7 / 21 "Ve direkleri mabedin eyvanına dikti ve onun adı JAKİN koydu ve sol direği dikti ve adını BOAZ koydu."

Muharref Tevrat’tan alınan yukarıdaki bölümde bahsedilen iki sütun masonların temel sembollerinden birisidir. J ve B (JAKIN ve BOAZ) harfleri masonların hedeflerinden olan, kuvvetle tesis, çoğalma ve artma siyasetlerini sembolize etmektedir.

Locanın girişinde kullanılan sütunların yerleri de yine Tevrat’ın izahına göredir.

Sütunların yerleri:

Tevrat'ta Jakin sağda, Boaz da soldadır. Bu tertip geleneksel ve evrensel sembolizme uygundur.
Ritlerde 1. Nazır, B.•. Sütununun, 2. Nazır J.•. sütununun dibindedir.
Jakin ve Boaz, Netzah ve Hod sefirotlarına tekabül eder. Bu iki sefirot lesod ile bir gurup teşkil ederler. Lesod doğurucu alamet, Tanrı'nın bereket verici gücüdür. Netzah ve Hod merkezi bereket verici güç olan Lesod'da toplanan doğurucu elemanları meydana getirirler. [49]

"Katedralleri mesela Köln'deki "Mont Cassain'deki manastırları işte bu derneklere bağlı işçiler inşa etmişlerdir. Nitekim, Wurtzburg Katedrali'nin kubbesinde ve (Ölüler odası) kapısının önünde bir sütun başlığında J.. ve öbür sütunda B... yazılıdır.

"Operatif masonlar, genellikle dini yapıtların inşasında çalışırlardı. Ortaya koydukları eseri Kainatın Ulu Mimarı’na ithaf ederlerdi. Fakat onu insanlara teslim ederlerdi. Yapılan eserin hemen her köşesinde ileri nesillere intikal etmesini arzuladıkları mason ideallerine müteallik işaretleri görmek mümkündür." [50]

Bu sütunların renkleri ise Kabalardan alınmıştır.

Sütunların renkleri:

Sefirot tablosunda, beyaz Aklühikmet, Lütuf ve Zafere, kırmızı Zeka, Sertlik ve San'a, mavi Taç, Güzellik ve Esas'a, siyah da Krallık'a tekabül eder.

J.•. Sütunu beyaz, B.•. Sütunu kırmızı olacaktır. Mavi, göğün ve Mabedin, yıldızlı kubbenin rengidir. [51]

3. SÜTUN

Locaya girdikten sonra, giriştekilerin dışında 3 sütun da içeride bulunur. Bunlar da yine Kabala sefirotlarına göredir.
Aklühikmet, Kuvvet ve Güzellik
İskoç ritine göre, Üç Sütun, Uzun karenin köselerinde Gönye seklinde olmalıdır: biri, güney-Doğu açısında, diğeri güneybatıda, üçüncü de kuzey batıda. Yalnız bu üç sütunu Mabedin girişindeki iki Sütun ile karıştırmamak lazımdır.
Bu üç sütunun adlarının Kabbal'ın üç Sefirotunun adı ile aynı olduğu görülmektedir. Bilindiği gibi, İbrani Kabbal'ı ilahi tezahürün özel bir ifade şeklidir. Sefirotlardaki Üç Sütun, Chochmah, Geburah ve Chesed'dir. Dördüncü bir Sütun, görüneni görünmeyene bağlayan Binah (yüksek zeka), maddeden kurtulduğu için, mevcuttur, fakat ölümlü gözlere gözükmez. [52]

ÜÇGEN ve GÖZ

"Sembol'e örnek olarak "üçgen", allegori'ye örnek olarak da "Hiram Efsanesi" gösterilebilir. Üçgen, operatif masonlar tarafından teslisin sembolü olarak kabul edilmiş ve böylece spekülatif masonluğa intikal etmiştir." [53]

Masonların en önemli sembolleri arasında olan ÜÇGEN ve ÜÇGEN IÇINDE GÖZ yine Kabala kaynaklıdır.

ZEKARYA
BAB: 4 / 10
S: 893 Onlar RABBIN gözleridir; o gözler ki, bütün yeryüzünde gezinmektedirler.

İleride daha detaylı görüleceği gibi özellikle hakim oldukları ülkelerin idari kuruluşlarını ellerine geçiren Siyonistler veya masonlar, kendi felsefelerini ifade eden sembolleri o ülkelerin bayraklarında (eski Doğu Almanya bayrağı gibi) iktisadi kuruluşların armalarında vs. kullanmaktadırlar. ABD Doları'nda da masonik semboller vardır.
Iod, He Vo, He harflerinden müteşekkil Tetragramme, söylenmesi ancak büyük rahiplerce caiz olan ilahi addır ki, İbranilerde ancak senede bir ağıza alınır.
Göz, fiziksel planda, Hayat ve Nurun kaynağı görünen Güneşi sembolize eder; ara planda (yıldızsal plan) Kelamı, Yaratıcı ilkeyi; ilahi planda da Evrenin Ulu Mimarini sembolize eder. [54]
Masonlar Tevrat'ta bahsi geçen Hiram Usta’nın kullandığı bütün inşaat aletlerini ve malzemelerini kendilerine temel sembol olarak benimsemişlerdir.

GÖNYE ve PERGEL

"90° de açılmış gönye, Sıfırda kapanmış pergel, Hareketsizliğin yansıması. [55]

Sion yıldızı içinde gönye ve pergel. Yahudilik ve Masonluğun iç içe olmalarının bir başka örneği. [56]


YILDIZ

"Evvela, 5 kollu yıldızı, yani ışık saçan yıldızı," Pentagrama dikkat edelim. Doğuda yer alan, içinde evrenin ulu mimarinin remzi olan G harfi ile. Bu yıldız, YENİLEŞEN İNSANIN SEMBOLÜDÜR. [57]
Yıldız, flamalardan şirket armalarına kadar son derece yaygın olarak kullanılan bir mason sembolüdür. Locada görevlilerin dizilişi İsrail'deki arkeolojik kazılarda bulunan bu beş ve altı köşeli yıldızlar, yüzyıllardan beri Yahudi ve masonların kullandıkları ortak simgelerdir.
Görevlileri altı uçlu yıldız yani Süleyman’ın mührüne ve de beş uçlu yıldız ışık saçan yıldızın uçlarına yerleştirmek mümkündür. Altı uçlu yıldızda, locayı idare eden Üstadı Muhterem ile iki Nazır çıkan üçgeni, Locayı organize eden Hatip, Katip ve Nazırlar inen üçgeni teşkil ederler. [58]

AY-GÜNEŞ

Güneş: Güneş İlahın gözüdür, her şeyi görür. Eski bir inanışa göre dünya yüzüne inmiş ve bir çok şeylerle birlikte ekimi ve ekimin özelliklerini insanlara öğretmiştir. Daire, disk, tekerlek ile bağlantılıdır. Horoz güneşin kuşu olarak tanınır.
Ay: En önemli semboller arasında yer alır. Ay nebatlarla bağlantılıdır, bolluğu, nebatatın zenginliğini ifade eder. [59]

ALTIN - KIRMIZI - LACİVERT - ERGUVANİ RENKLERİ

ÇIKIS
BAB: 39 / 2
S: 95 Ve efodu altın, lacivert ve erguvani ve kırmızı ve bükülmüş ince ketenden yaptı.

ÇIKIS
BAB: 28 / 5
S: 82 Ve altını ve laciverdi ve erguvaniyi ve kırmızıyı ve ince keteni alacaklar.

Masonların kullandığı renklerin kökeni, yukarıdaki Tevrat pasajlarından alınmıştır.

Lioness-Lions klüp armasında "sion yılanı" na benzetilmiş "L" harfi vardır.

"Rotary Amblemi KOYU MAVİ RENK VE ALTIN YALDIZLA çizilmiş dişli bir çarktır." [60]

Mason localarının tavanları da LACİVERT zemin üzerine altın sarısı yıldızlarla donatılmıştır.

ASLAN

MIKA
BAB: 5 / 8
S: 878 Ve Yakubun artakalanı milletleri arasında; çok kavmlar ortasında, orman hayvanları arasında aslan gibi, koyun sürüleri arasında genç aslan gibi olacak; o aslan ki; eğer geçerse çiğner ve parçalar, ve kurtaran olmaz. Elin seni sıkıştıranların üzerine yükselsin, ve bütün düşmanların kesilip atılsınlar.

SAYILAR
BAB: 23 / 24 İşte kavim dişi aslan gibi kalkıyor. Ve kendisini aslan gibi kaldırıyor.

I. KRALLAR
BAB: 7 / 36
S: 344 Ve her birinin genişliğine göre kollarına düz yerlerine, ve yan levhalarına, kerubiler, aslanlar ve hurma ağaçları, ve çepçevre çelenkler oydu.

Muharref Tevrat'ta ASLAN sembolü Yahudi kavminin simgesi olarak belirtilmiştir. Yeni kurulan genç İsrail devletinin amblemi de aslandır. Muharref Tevratta belirtildiği gibi bu aslan, kavimleri parçalamak için şaha kalkmış bir aslandır ve bir çok ambleme bu şekilde işlenmiştir.

ALTIN ÇINGIRAK

ÇIKIS
BAB: 28 / 34 bir altın çıngırak ve bir nar, bir altın çıngırak ve bir nar olmak üzere çepçevre entarinin üzerinde, etekleri etrafında da olacak,

1. KRALLAR
BAB: 7 / 15 Direkleri böyle yaptı; ve direklerin üstündeki başlıkları örtmek için bir ağ işi üzerinde çepeçevre iki sıra narlar yaptı, on bir başlık için de böyle yaptı, 19 ve, eyvanda olan direklerin üstündeki başlıklar zambak işi idi, dört arşın

Lions ve Rotary amblemlerindeki Tevrat kaynaklı tokmak ve altın çıngırak arması. Narlar, Zambaklar vardır. Çırak derecesi Tablosunda genellikle iki Sütunun üstünde yari açılmış üç Nar bulunur. Masonlukta, nar taneleri, müşterek bir ideal için birleşmiş masonları sembolize eder. Nar, masonların esasları itibariyle kötü bir dünyadan geldikleri fakat üstün bir hale yükselmekte olduklarına işaret eder. Zambak, genel olarak, büluğ ve nesillerin sembolü olarak görülmüştür. Masonlukta, zambak, saf ve bereket verici alevdir. [61]

TOKMAK ve ÇEKİÇ

Mason sembolleri arasında gördüğümüz TOKMAK, Muharref Tevrat'ta da geçmektedir.

HAKIMLER
BAB: 5 / 26 "Ve sağ elini işçilerin tokmağına saldı; ve tokmakla Sisera'yi vurdu, başını ezdi. Ve kırıp şakaklarından deldi, geçirdi.

İlk Mason Üstadı olarak kabul edilen Hiram Usta’nın bir heykelinde elinde mason tokmağı bulunur. Hiram Usta’nın bu heykeli diğer Masonik sembollerle beraber, Mason Mithat Paşa'nın kurduğu, o tarihlerde inşa edilen Karaköy Ziraat Bankası’nda bulunmaktadır. ABD'nin ilk Cumhurbaşkanı Mason George Washington'un bir heykelinde de masonik kıyafeti ve elinde tokmağı vardır.
Aynı sembolü Lions Kulübün başkanlık armasında ve Komünist Doğu-Almanya bayrağında da diğer mason simgeleri çelenk ve gönye ile beraber görüyoruz.

TAÇ

ZEKARYA
BAB: 6 / 11
S: 894 Ve onlardan gümüş ve altın al, ve taçlar yap.

Önemli amblemlerden Taç, tevrattan kaynaklanmaktadır.


KARTAL

YEREMYA
BAB: 49 / 22
S.774 İşte, kartal gibi yüksek uçacak, ve Bostraya karşı kanatlarını gerecek.

33. derecenin sembolü, Tevrat kaynaklı ve gene Yahudi kavminin remzi olan kartal aynı zamanda birçok devletin bayrağında ve mimari yapılarda kullanılan önemli bir masonik simgedir.

YILAN

SAYILAR
BAB: 21 / 9 Ve Rab Musa’ya dedi: Kendine yıkıcı bir yılan yap, ve onu bir sırık üzerine koy, ve vaki olacak ki, her ısırılan ona bakınca yaşayacaktır 9 Ve Musa tunçtan bir yilan yaptı.

"Yılan" bir çok zaman iki yılan birbirine sarılmış şekilde resim edilmektedir, bu şekil hayatı, çiftleşmeyi ifade eder. [62]

12 ve 7 SAYILARI

ÇIKIS
BAB: 24 / 4 Rabbin söylediği bütün sözleri yapacağız. 4 Ve Musa Rabbin bütün sözlerini yazdı, ve sabahleyin erken kalkıp dağın eteğinde bir mezbaha, ve İsrail'in on iki sıptına göre on iki sütun kurdu. Ve on iki arşınlık bir ip her bir direğin çevresini sarardı.

12 sayısı Yahudilerde olduğu gibi, masonlar için de kutsal bir sayıdır. Ve bu sayı dünya masonları için uluslararası bir nitelik taşımaktadır.

"Mısırlıların dehlizlerinde (labyrinthe) 12 saray Güneşin 12 evini remz ediyordu. Heliopolis veya güneş şehrinde burçlar ve elemanların (su-ateş- toprak-hava) sembolleri ile süslü 12 sütun bulunmuştur. Hz. İsa 'nın 12 havaryunu (âpôtres), Jacob'un 12 oğlu, 12 Yahudi aşireti, Bektaşilerin 12 terkli Hüseyni taçları, 12 kordonlu kanberiyeleri (Hz. Davut'un sapanı), vs.

7 rakamına gelince, Yahudilerin 7 kollu şamdanları, Havra'nın 7 basamağı, Mithra mabedinin 7 kapısı Babil kulesinin 7 kati Yahudilerde 7 yıllık ziraat devreleri, [63] masonlukta sütun başlıklarını yedi sıra zincir çevreler. [64] Süleyman Mabedi yedi senede inşa edilmiştir. Yedi, teksirin bütünlüğüne varmış Usta Mason'un sembolik yaşıdır. [65]

7 SAMDAN

Şamdanlar, mason mabedindeki kutsal ateştir. Mabet, sembolik olarak, alevlerle aydınlatılmalıdır. Usta derecesinde yedi samdan bulunması şarttır. [66] "Onları ittihat kemeri önüne götürünüz. Yedi kollu şamdan onları tenvir edecektir". [67]

ÇIKIŞ
BAB 25 / 40 Ve onun kandillerini yedi tane yapacaksın

Yukarıdaki pasajda da görülen -7 kollu şamdan-, masonların önemli sembolleri arasındadır. (Mesela; mühim bir parti veya davette, masaların üzerine konulmuş olan 7 kollu şamdanlar, bir çok kişi için estetik bir görüntüden öteye gitmezken, bu toplantıya iştirak etmiş masonlar için, oradaki mason hakimiyetini gizlice vurgulayan bir mesaj niteliğini taşıyabilmektedir.)


ANAHTAR

Masonlukta her görevlinin bir alameti bulunur ve bu alametler görevlilerin atkılarına takılır. Bunlara mücevher denir. Hazine Emini'nin alameti çapraz iki anahtardır. [68]

AKASYA ve ÇELENK

Tevrat'ta diğer bölümlerde, akasya ağacından yapılan çelenklerden de bahsedilmektedir. Birçok mimari yapıda, genelde çeşitli ülke paralarında ve armalarında firma amblemlerinde akasya ağacı ve çelenkleri masonik sembol olarak kullanılmaktadır

ÇIKIS
BAB: 25 / 10 Ve akasya ağacından bir sandık yapacaklar;

Hiram, efsanede, öldürücü darbeyi yedikten sonra düşer. Masonik ritüelde, Aday, işte o zaman, tabuta yatırılır, üzerine siyah bir örtü, bunun üzerine de bir akasya dalı konur. [69]

IŞIK SAÇAN KILIÇ

TEKVİN
BAB: 3 / 24
S.3 Ve Rab Allah hayat ağacının yolunu korumak için, Aden Bahçesi'nin şarkına kerubileri ve her tarafa dönen kılıcın alevini koydu.

Yukarıdaki Muharref Tevrat’tan alınan bölümde geçen ışık-alev saçan kılıç, bütün sembollerini Muharref Tevrat'tan alan masonlar tarafından teksir törenlerinde kullanılmaktadır.
Masonluktaki "Işık Saçan kılıç", koruyucu meleklerin bu kılıcının bir temsilidir; işte bunun için alevin dalgalı ve titrek hareketini göstermek üzere kılıcın namlusu dalgalı bir biçimdedir. Masonik törende, Işık Saçan kılıç, adayın takdisinde kullanılır. Çoğunlukla, Üstadı Muhterem, sol elinde tuttuğu kılıcın namlusunu adayın başının üstüne uzatır ve namlusunun üstüne çekiçle üç kere vurur. Bazen de, Üstadı Muhterem, kılıcı önce adayın başına, sonra sol omzuna, daha sonra da sağ omzuna koyar ve her seferinde de çekiçle bir darbe vurur. Bu ikinci halde, Keter (Taç), Binah (Zeka), Hokmah (Aklühikmet) sefirotik üçlüsüne uyulmaktadır. [70]

HOROZ

Güneş- güneş ilahin gözüdür, her şeyi görür Daire disk, tekerlek ile bağlantılıdır. Horoz günesin kuşu olarak tanınır. [71] Nitekim Masonlukta tefekkür hücresi bahsinde de göreceğimiz horoz sembolünü ülke armalarından şirket amblemlerine ve parti sembollerine kadar bir çok yerde görebilmekteyiz.

- Yahudi dini kurallarına göre kurban edilen hayvan olan Horoz, önemli bir mason sembolüdür.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mümine sultan
Administrator

Administrator
mümine sultan


Mesaj Sayısı : 6157
Kayıt tarihi : 15/01/10
Yaş : 48
Nerden : ELFU ELFİ SALATİN VE ELFU ELFİN SELAMİN ALEYKE YA RASULALLAH.

Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi Empty
MesajKonu: Geri: Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi   Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi Icon_minitimeÇarş. Haz. 09, 2010 9:08 am

ALLAH razı olsun aklıma takıldı eskiden horoz adak yapılıyordu umarım yahudi adeti değildir Sad
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
islam73
Medaratör

Medaratör
islam73


Mesaj Sayısı : 3832
Kayıt tarihi : 04/03/10
Nerden : Türklügün Bekcisi ve islamin Kölesi

Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi Empty
MesajKonu: Geri: Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi   Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi Icon_minitimeÇarş. Haz. 09, 2010 7:15 pm

aro hocam aradaki baglantiyi herkes ögrensin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Masonluk Ve Yahudilik İlişkisi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» YAHUDİLİK
» YAHUDİLİK Siyonizm ve Üstün Irk Fikri
» Büyücü ve Şeytan İlişkisi
» Gelin Ve Kayınvalide İlişkisi
» Masonluk, Diyalektik Materyalizm İlişkisi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi :: 

Reddiye Kitabı Ve İslama Davet ( Nasıl Müslüman Olurum )

 :: İnsanları İmanlar 'ından Ederek, Dünyayı zulme ve Kötülüğe Boğan hırıstiyan ve yahudi kökenli akım ve görüşlere Reddiye :: yahova şahitliği Ve Reddiyesi
-
Buraya geçin: