iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta

iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi

CİNLERE, ŞEYTANLARA, İFRİTLERE ve DİĞERLERİNE, BÜYÜYE VE SİHRE KARŞI İNSANLARIN KALESİ ( SİTEMİZDEKİ HERŞEY ÜCRETSİZ ve KARŞILIKSIZDIR )
 
AnasayfaAnasayfa  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 Kişi Niçin Gıybet Eder?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
tonymad
Yeni Üye

Yeni Üye
avatar

Mesaj Sayısı : 26
Kayıt tarihi : 17/11/10

MesajKonu: Kişi Niçin Gıybet Eder?   Paz Kas. 21, 2010 11:18 pm

Kişi niçin gıybet eder?

Kırgınlık ve kızgınlıktan. Bir ortamda seni bozmuş, herkesin içersinde bir hadise olmuş. Veya başka yerden bir alıp veremediğiniz var. Kızmışsın, sinirini göstereceğin bir saha da bulamıyorsun. Bir ortam buldun, başladın çekiştirmeye.

Düşün: Kızdığın kişi için Cehenneme girilir mi?

Niye gireyim ya, zaten adama kızıyorum. O zaman gıybet etme, vazgeç.

İşlediğin günaha ortak bulmak için. Bunu nasıl yaptın yaa? Falanca da yapıyordu, herkes yapıyor görmüyor musun? Yaptığın günahı başkalarının da yaptığını göstererek bir şekilde sıyrılmayı düşünüyorsun.

Düşün: Günahta başkasına uymak kişiyi kurtarır mı?

“Niye gıybet ettin?” “Yarabbi bunların hepsi gıybet etmiş ama.”

Gıybet etme.

Kendini övmek için. Etrafta bir sürü adam var. Kendini öveceksin, şöyle ilmim bilgim var falan diye, sıkıntın var, bunu anlatamıyorsun. Onun üzerine diyorsun ki, "yani aynı dönemden mezunuzdur ama, bizim o arkadaşların çoğu bu meseleleri bilmez. Şu şu hatalara düşmüşlerdir. Yazık ettiler, şöyle şöyle kendilerini heba ettiler." Akranlarını, etrafını çekiştiriyorsun. Hani bak ben bunlar gibi değilim ha. Beni de anlayın. Benim şöyle güzel vasıflarım var, mânâsına îma ediyorsun.

Düşün: Seni dinleyenler akıllı ise, "yaa bu adam kendini direkt övemiyor da, dolaylı yoldan kendisini övmek için böyle bir çareye başvurdu" diyecekler. Oradakiler akıllıysa sana itibar etmezler, yaptığın bir işe yaramaz. Gülünç duruma düşersin.

Peki oradakiler ahmaksa? Senin bu dolaylı yoldan kendini övmeni anlamadıkları için yine bir işe yaramaz.

Böyle bir reziliğe düşme. Kendini gıybetten muhafaza et. Allah’tan korkmayı ve peygamber efendimizin ruhaniyetinden çekinmeyi bir kenara koydunsan bile, bir daha düşün, bu yaptığım bir işe yaramaz de, ve vazgeç.

Haset ettiğin için. Bir insan birisini çekemez, bu yüzden gıybet eder. Haset eden kişi hiçbir zaman mesud olmaz. Yani nimet içersinde yüzse yine mesud olmaz. Allah’la davaya kalkışmış, Allah’ın başkasına verdiğini beğenmiyorsun. Kavga edecek yeri bulmuşsun, niye ona verirsin diyorsun, derdin bu.

Düşün: Haset ettiğin kişinin gıybetini ettikçe onun derecesini arttıracaksın. Sen onda olandan rahatsız oluyordun, kendi sözünle onun derecesini arttırıyorsun, kendi ateşini büyütüyorsun. Vazgeç, yapma. Gıybet etme, ateşini büyütme.

Alay etmek için, küçük düşürmek için. Esas alay edilmesi gereken kişi, kendisi batmışken başkalarının hatalarıyla uğraşandır.

Düşün: Ben alay ediyorum ama şu anda ben bunu yaparken Allah’ın haram kıldığı bir işi yapıyorum, Hazreti Allah beni rezil edebilir. Ben kendimle meşgul değilim, onun ayıbıyla meşgulüm.

Ben kendimi toparlayayım de, gıybetten vazgeç.

Din kaygın, üzüntün veya gayretinden. Şeytan illa ben geliyorum diye gözükmezmiş, türlü türlü kisvelere bürünürmüş. Bazen de gayret-i dîniyye(din gayreti)nden dolayı, kişiyi kötülemek maksadıyla değil gerçekten Allah rızası için “bazıları şöyle şöyle yapıyorlar, şöyle günah işliyorlar, mani olmak lazım” dersin, ecir de kazanırsın. Şeytan gelir o anda diyorlar, “adını da söyle, yapanın adını da söyle” diye sana devamlı vesvese verir. Söylediğin anda gayret-i diniyyen de, senin o hâlisane çaban da berbat olur gider. “Yaa bizim Osman, geçende yine şunu yapmış.” dediğin anda gıybet belasıyla karşı karşıya kalmış olursun. Zinadan daha şiddetli günahtır, ölü kardeşinin etini yemiş oluyorsun. “Namazlarını ihmal ediyor, ‘yaa Ahmed abi niye kaçırıyorsun’ dedim. Çok üzülüyorum, hainlikten değil yaa.”

Düşün: Böyle gayret-i diniyyen varken, ecir kazanacak iken, hepsini berbat edeceksin. Lisanına hakim ol.

Dağcılıkta kazaların yüzde doksanı inerken olur diyorlar. Zirveye çıktıktan sonra bir rahatlık gelir, gevşer. Bir zevk-i manevi tatmış, çok büyük olmasa da birkaç keramete şahit olmuş, belli neşelerle biraz yoğrulmuş insanlarda gevşeklik emaresi olduğunu söylüyor büyük zevat-ı kirâm. “Zaten bu safhada derviş istikametini bozarsa güdük kalır. Soğukta açan çiçek gibidir” diyorlar. “Bir daha baharı göremez” diyorlar. “Fakat bu safhada istikameti elden bırakmazsa ona yol açılır, sırat-ı müstakîm üzere nefs-i kamileye kadar erer “diyor büyük zatlar. Ayet-i Kerîme vardır, “Sakın ha şeytan sizi Allah’ın rahmetiyle aldatmasın, yoldan alıkoymasın”. Konuşan kim? Allah.

Alıntı: www.sufiworld.com
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Kişi Niçin Gıybet Eder?
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi :: 

bynokta Kafe - Eğlence ve Duygu Dünyası

 :: Anılarınız, Hatıralarınızm Yazılarınız Ve Paylaşmak İstedikleriniz
-
Buraya geçin: