iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi

CİNLERE, ŞEYTANLARA, İFRİTLERE ve DİĞERLERİNE, BÜYÜYE VE SİHRE KARŞI İNSANLARIN KALESİ ( SİTEMİZDEKİ HERŞEY ÜCRETSİZ ve KARŞILIKSIZDIR )
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Allah’ın kudretine göre, bir atom yaratmakla bütün bir kâinatı yaratmak arasında fark yoktur

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Misafir
Misafir




Allah’ın kudretine göre, bir atom yaratmakla bütün bir kâinatı yaratmak arasında fark yoktur Empty
MesajKonu: Allah’ın kudretine göre, bir atom yaratmakla bütün bir kâinatı yaratmak arasında fark yoktur   Allah’ın kudretine göre, bir atom yaratmakla bütün bir kâinatı yaratmak arasında fark yoktur Icon_minitimePaz Şub. 07, 2010 12:35 am

Allah’ın kudretine göre, bir atom yaratmakla bütün bir kâinatı
yaratmak arasında fark olmadığı konusunda aklı tatmin edecek bir
açıklama yapar mısınız?






Allah’ın varlığı vaciptir, sıfatları sonsuzdur ve bütün eşyayı kaplamış,
ihata etmiştir. Yaratıklar ise varlık mertebesi itibariyle mümkin
grubuna girerler ve her şeyleriyle sınırlıdırlar. Vacibin mümkini,
sonsuzun sınırlıyı yaratması son derece kolaydır. Burada az ile çoğun
büyükle küçüğün farkı yoktur. Hem, Allah’ın sıfatları muhittir, yani
tecelli yönüyle her şeyi ihata etmiş, kaplamıştır. Bu kaplama sahası
içinde az ile çok, büyük ile küçük fark etmezler.

Allah’ın varlığı vacip, mahlûkatın ki ise mümkindir. Bu mahiyet
farklılığı kolaylığın en büyük bir sebebidir. Vacibin varlığı kendi
zâtındandır, ezelî ve ebedîdir. Mümkin ise Allah’ın yaratmasıyla varlık
sahasına çıkar, bu yaratma olmazsa yoklukta kalır. Bunun için mümkini
“varlığıyla yokluğu eşit olan” şeklinde tarif ederler. Mümkinle Vacip
arasındaki bu mahiyet farklılığının kolaylığa nasıl sebep olduğunu bir
örnekle açıklamaya çalışalım:


“İnsan” ile “yazı” arasında sonsuz denecek kadar büyük bir mahiyet
farklılığı vardır. Bundandır ki, insan bir yazıyı rahatlıkla yazar ve
siler.


Birisi size, “Dağ yazmak mı daha kolaydır, taş yazmak mı?”, yahut “Güneş
yazmak mı daha rahattır, lâmba yazmak mı?” diye sorsa, bu soruyu saçma
bulursunuz. Ve soru sahibine dersiniz ki: güneş lâmbadan büyüktür, ama
benim ilmime göre değil; ben ikisini de aynı kolaylıkla bilirim ve
yazarım.


Eşyanın büyüklükleri, küçüklükleri, az ve çok oluşları birbirlerine
göredir ve kendi aralarında geçerlidir. İlâhî ilim azla çoğu, büyükle
küçüğü bir bildiği gibi, ilâhî kudret de bunları aynı kolaylıkla
yaratır, vücuda getirir.


Allah’ın bütün sıfatları sonsuzdur. Sonsuza göre az ile çoğun farkı
olmaz. Matematikte, sonsuzdan biri de bir milyarı da çıkarsanız geriye
yine sonsuz kalır. Bu kavram için bir ile milyar fark etmez.


Ve Allah’ın sıfatları muhittir, yani tecellileriyle bütün eşyayı
kaplamıştır. Güneş bir şehrin tamamını aydınlattıktan sonra artık onun
için gökdelenle gecekondunun, sinekle kartalın, karıncayla insanın bir
farkı kalmaz. Işığıyla hepsini ihata ettiği, kapladığı için hepsini aynı
kolaylıkla aydınlatır. Bütün insanları o şehirden göç ettirseniz
güneşin işi kolaylaşmayacağı gibi, mevcut nüfusun yüz katı kadar insanı
başka illerden misafir getirseniz onu yoramazsınız. Çünkü onun ışığı
şehrin tamamını kaplamış, içine almıştır.


Problemler birbirine göre kolay ve zor olabilirler. Ama bir insan
bunların tümünün çözümünü biliyorsa, onun için kolay ve zor kavramları
ortadan kalkmış demektir. Çarpım tablosunun tümünü bilen bir insan, “iki
kere ikinin dört olduğunu” da, “dokuz kere dokuzun seksen bir olduğunu”
da aynı kolaylıkla bilir. Dokuzun ikiden büyük olması onun ilmi için
bir zorluk getirmez. Kudreti için de dokuz yazmak, iki yazmaktan zor
değildir. Bu rakamlar birbirlerine göre büyük veya küçüktürler. Katibin
kuvvetine ve ilmine göre değil.


Cenâbı Hakk’ın da bütün sıfatları umum eşyayı ihata etmiştir. Ne
kudreti, ne ilmi, ne de diğer sıfatları için eşyanın tümü ile bir ferdi,
azı ile çoğu, uzağı ile yakını arasında fark düşünülemez. Hepsini aynı
kolaylıkla bilir ve aynı kolaylıkla yaratır.

Alinti - Prof. Dr. Alaaddin Ba
şar
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Allah’ın kudretine göre, bir atom yaratmakla bütün bir kâinatı yaratmak arasında fark yoktur
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Önce Allah'a şükürler olsun. Sonra ulvi hoca, emir hoca ve bütün bynokta üylerinden Allah razı olsun.
» Bütün varlıkları Allah yarattı. Öyleyse Allah'ı kim yarattı?
» Secde yalnız Allah’a yapılacağına göre, Meleklerin Hz. Adem’e secdesini nasıl değerlendirmeliyiz?
» Ulvi Hocam annemi iyileştirdin ALLAH seni bütün kötülüklerden korusun
» Ulvi Hocam annemi iyileştirdin ALLAH seni bütün kötülüklerden korusun....

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi :: 

Reddiye Kitabı Ve İslama Davet ( Nasıl Müslüman Olurum )

 :: İnsanları İmanlar 'ından Ederek, Dünyayı zulme ve Kötülüğe Boğan hırıstiyan ve yahudi kökenli akım ve görüşlere Reddiye :: ateizme Reddiye
-
Buraya geçin: