iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Vakit Namazınızı Kıldınızmı?

Hoş Geldiniz Forumdaki Konulardan Tam Anlamıyla Faydanalabilmek İçin Giriş Yapınız Uye Degılsenız 1 Dakıkanızı Ayırarak Kayıt Olunuz---ByNoKta
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi

CİNLERE, ŞEYTANLARA, İFRİTLERE ve DİĞERLERİNE, BÜYÜYE VE SİHRE KARŞI İNSANLARIN KALESİ ( SİTEMİZDEKİ HERŞEY ÜCRETSİZ ve KARŞILIKSIZDIR )
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Zekata bağlı olan ve olmayan mallar

Aşağa gitmek 
4 posters
YazarMesaj
haydarı kerrar
Administrator

Administrator
haydarı kerrar


Mesaj Sayısı : 2630
Kayıt tarihi : 24/05/09
Nerden : ANKARA

Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Empty
MesajKonu: Zekata bağlı olan ve olmayan mallar   Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Icon_minitimePerş. Şub. 04, 2010 2:14 pm

Zekata Bağlı Olan Mallar
12- Mallar, "Emval-ı batine - Emval-i zahire (kapalı ve açık mallar)" adı ile iki kısımdır. Nakid paralarla evlerde ve mağazalarda bulunan ticaret malları "emval-ı batine (kapalı mallar)"dır. Saime denilen (yılın çoğunu kırlarda otlayarak beslenen) hayvanlar ile bir kısım arazi gelirleri ve madenler, yer altındaki hazineler ve gümrüklere uğrayan ticaret malları "emval-ı zahire (açık mallar)" dendir. Bunların hepsi de belli bir ölçüde zekata bağlıdır.
13- Batınî malların zekatını vermek, sahiblerinin din anlayışına bırakılmıştır. Bu zenginler, bu tür mallarının zekatını diledikleri fakirlere ve muhtaçlara verebilirler.
Zahirî (açıkta olan) malların zekatlarını (vergilerini) belli ölçüler içinde devlet, özel memurlar aracılığı ile toplayarak belli yerlere harcar. Bu memurlara "Amil, Saî, Aşir" gibi adlar verilmiştir.
14- Önceleri, tüccarları yol kesicilerden ve saldırılardan korumak karşılığında bir kısım zekatlarını almak için uygun görülen yerlerde "Aşir" adı altında bir takım memurlar görevlendirilmiş bulunuyordu. Bu memurlar, nisab miktarına ulaşan ve üzerlerinden bir yıl geçmiş bulunan ticaret mallarından ve paralardan kırkta birini müslümanlardan toplarlardı. Ancak bu malların sahibleri, daha yola çıkmadan önce o malların zekatlarını bulunduktan yerde ödediklerini veya bu mallar karşılığında borçlu bulunduklarını veya mallarının ticaret malı olmadığını veya zekatlarının başka bir "Aşir" tarafından alınmış olduğunu söylerler ve bu ifadelerinin de aksi meydana çıkmazsa onlardan zekat alınmazdı.
Bu memurlar, tüccarların yanında bulunur ve çabuk bozulacak sebze, yaş hurma, yaş üzüm gibi şeylerden zekat almazlardı; isterse kıymetleri nisab miktarından fazla olsun...
İslam ülkelerinde tacirler, ticaret malları için İslam gümrüklerinde verdikleri vergileri bu malların zekatına sayabilirler.




Zekata Bağlı Olmayan Mallar
15- Bir kimse, hem kendi ihtiyacını ve hem de geçimleri kendi üzerine olan kimselerin ihtiyaçlarını karşılayan ve temel ihtiyaçlar adını alan şeylerden zekat vermez. Oturulan evler, evlerin lüzumlu eşyaları, giyinip kuşanmaya ait elbiseler, silahlar, binek hayvanları, hizmet için kullanılan köle ve cariyeler bir aylık veya bir yıllık yiyecek ve içecek şeyler, ilim sahiblerinin birer cildden veya takımdan ibaret kitabları, sanatçıların birer takım aletleri temel ihtiyaçlardan sayılır. İşte bunlar nisab ölçüsüne girmezler.
16- Ticaret için olmayan fazla miktardaki ev eşyasından kitablardan, sanat aletlerinden ve yine ihtiyaçtan fazla olan elbiselerden yenilecek ve içilecek şeylerden, altın ve gümüşten başka süs eşyalarından, yakut, zümrüt, inci ve elmas gibi ziynet eşyalarından da zekat vermek gerekmez. Çünkü bunlar (hakikaten veya hükmen) artıcı değillerdir. Ancak bunlar temel ihtiyaçlar dışında olup kıymetleri en az nisab miktarına ulaşınca, sahibleri zengin sayılır. Her ne kadar zekat vermekle yükümlü olmazlarsa da, kendileri zekat ve sadaka alamazlar ve bunlar üzerine fıtır sadakası ile kurban kesmek vacib olur.
17- Bir kimsenin kendi malı olduğu halde elinden çıkıp da faydalanamadığı ve eline bir daha geçmesi de düşünülemediği mallardan zekat verilmez. Bu mallara "Mal-ı zimar" denir. Bu durumdaki mallar "nami = çoğalıcı" sayılamayacaklarından zekata bağlı olmazlar. İsbatı mümkün olmayıp inkar edilen alacak paralar, zorla alınan, çalınan, el konulan ve geri alınması umulmayan mallar, denize düşüp çıkarılması mümkün görülmeyen mallar, kırda gömülüp yerleri unutulmuş geçer paralar ve kaybolmuş diğer mallar bu kısımdandır. Bunlar elden çıktığı için ve bunlardan yararlanılamadığı için, ele geçmedikleri müddetçe zekata bağlı olmazlar. Fakat bunlar tekrar ele geçince bakılır: Nisab miktarına ulaşır da zekata bağlı mallardan olursa, ele geçtikleri tarihten itibaren bir yıl son bulunca, zekatlarını vermek gerekir.
Örnek: Yıllarca inkar edilip bir delil ile isbatı mümkün olmayan yüz bin liradan ibaret bir alacaktan dolayı bu geçmiş yıllar için zekat gerekmez. Fakat daha sonra borçlunun ikrarı veya şahid ve sened gibi bir delille alacak isbat edilip tahsil edilse, bu alacağın isbatı anından itibaren zekata bağlı olur. Aradan bir yıl geçince de zekatını ödemek gerekir. Ancak para sahibinin zekata tabi başka malı da bulunursa, o zaman bunların zekatı ile beraber, o ele geçirilen malların da zekatını vermek gerekir, bunlar üzerinden bir sene geçmesi beklenilmez.
(İmam Züfer ile İmam Şafiî'ye göre, bu tür malların geçmiş yılları için de zekat gerekir. Çünkü mülkiyet vardır.)
18- İnsanlara borçlanıp da, onlar tarafindan ödenmesi istenen bir borcun karşılığında aynı miktarda borçlunun elinde geçer para veya ticaret malı veya saime hayvan bulunursa, bu zekata tabî olmaz. Ödünç alınmış paralar, yok olmuş eşya bedeli, zevcelere ödenecek mehir paraları, geçmiş yıllara ait zekat borçları, hep bu borç kısmındandır. Bunun için bir kimsenin temel ihtiyaçlarından başka elinde nisab miktarı geçer parası veya ticaret eşyası bulunduğu halde, bu miktara denk borcu bulunsa, kendisine zekat farz olmaz.
19- Bir kimsenin nisabdan fazla malı olduğu halde, bir miktar da borcu bulunsa bakılır: Eğer bu mevcut malından borcu çıktıktan sonra nisabdan noksan olmamak üzere bir malı kalırsa, yalnız bu malın zekatı gerekir. Fakat nisab mikdarından (iki yüz dirhem gümüş kıymetinden) az bir şey kalırsa, bundan zekat gerekmez.
20- Bir kimsenin yüz bin lira fazla parası olduğu halde, geçmiş yıllardan üzerinde kalmış zekattan yüz bin lira borcu bulunsa, kendisine bu yüz bin lira için zekat gerekmez; çünkü bunun karşılığı kadar borç vardır. Fakat zekattan kırk bin lira borcu olursa, geri kalan altmış bin liranın zekatını vermek gerekir.
Zekat, Allah'ın hakkı olmakla beraber, verilmediği takdirde, en büyük idareci tarafindan istenilip verilmesi gereken yerlere harcanabilir. Bu bakımdan da zekat, insanlar tarafindan istenecek borçlardan sayılır. Adaktan, keffaretten, fıtır sadakasından ve hac farzından dolayı olan borçlar ise böyle değildir. Bunların ödenmesi insanlar tarafından istenemez. Bunun için, bu gibi borçların bulunması, eldeki mevcut malların zekata bağlı olmasına engel olamaz.
(İmam Şafiîye göre, nisab miktarı artıcı (nami) bir mala sahib olan, bunun karşılığında borcu olsa da, yine zekatla yükümlü olur. Çünkü zekatın vacib olması, nisab miktarı olan artıcı (nami) mal sebebiyledir. Bu borçlu ise, buna sahiptir. Hür bir insanın borcu, onun kişiliği üzerine yüklenir. Hemen onun elindeki mala yüklenmez. Bunun içindir ki, bu malını istediği gibi kullanma hakkına sahiptir. Borç ile zekat ayrı ayrı haklardır. Birinin bulunması, diğerinin gerekli olmasına engel değildir.)
Bizce, borçlu fakirdir. Nisab miktarı fazla malı yoksa, kendisine zekat verilmesi bile caizdir. Zekat vermek ise, zengin olana farzdır.
21- İnsanlar tarafından istenen bir borcun zekata engel olması, bu borcun geçer paradan olması veya başka eşyadan bulunması itibariyle eşittir. Aynı zamanda borç müddetinin girmiş olup olmaması da eşittir, hükmü değiştirmez. Ancak bu borç, zekat vacib olmadan önce, insanın üzerine geçmiş bulunmalıdır. Yoksa bir malın zekatını vermek vacib olduktan sonra, gelecek olan bir borç, geçmiş zekat borcunu düşürmez.
İmam Ebû Yusuf'a göre, insan üzerine yüklenen bir borç, zekatın vücubuna (gerekli olmasına) engel olmazsa da, İmam Muhammed'e göre engel olur.
22- Bir borca kefil olan kimsenin, kefil olduğu borca denk malından zekat vermesi gerekmez. Bu kefalet, borçlunun emriyle olsun veya olmasın eşittir. Çünkü kefil de borçlu demektir.
23- Bir borç herhangi bir şekilde düşünce, ona denk olan malın zekatı için sene başı bu düşüş tarihinden başlar. Örnek: Bir kimsenin temel ihtiyaçlarından başka nisab miktarı nami (artıcı) bir malı bulunduğu gibi, o kadar da borcu bulunsa, kendisine zekat gerekmez. Fakat bu borç kendisine, bağışlansa, bu bağışlama tarihinden itibaren bir sene geçince, bu nisab miktarının zekatını vermek gerekir.
Bu mesele, İmamı Azam'a göredir. İmam Muhammed'e göre, bu halde o malın üzerinden bir sene geçmiş olunca zekatı gerekir. Borç düştükten sonra bir yıl geçmesine lüzum yoktur.
24- Geçer para (nakit) ticaret eşyası, saime denilen hayvanlardan ayrı ayrı nisablara sahib olan bir kimsenin bir mikdar borcu olsa, bu borcuna temel ihtiyaçlarından (ev gibi) biri karşılık tutulamaz. Zekata bağlı olan mallarından dilediğini karşılık tutar ve diğerlerinin zekatını verir. Ancak bu mallardan bazısının zekatı devlet tarafından tahsil edilmiş olursa, o zaman önce borcuna karşı geçer paraları karşılık tutulur. Geçer paralar yetişmezse, ticaret eşyası karşı tutulur. Bu da yetmezse, zekati az olan hayvanları karşılık tutmak gerekir. Nisab mikdarı veya daha fazla bir şey kalırsa onun zekatı verilir.
25- Ticaret için değil de, yalnız kiralarını almak üzere insanın mülkiyetinde bulunan evlerden, dükkanlardan, gelir getiren tesislerden, kaplardan, aletlerden makinelerden ve nakil vasıtalarından zekat gerekmez. Ancak bunların kira ve gelirlerinden toplanan paralar nisab mikdarı olur da karşılığında borç bulunmazsa, toplanan para üzerinden tam bir yıl geçince veya zekatı verilecek diğer para ve eşyalara ilave edilmekle zekata tabi olurlar.
26- Ticaret için olmayan atlar, iki İmama göre (İmam Muhammed ve İmam Ebû Yusuf), saime olsun veya olmasın, dişilerle erkekleri karışık olsun olmasın zekata tabi değildirler. Fetva da buna göredir. İmamı Azam ile İmam Züfer'e göre, bu atlar saime olur da; dişileri ile erkekleri karışık bulunursa, bunlar zekata tabidir. Bunlarda nisab aranmaz. Bunların sahibi, kıymetlerinin kırkta birini zekat olarak verir. Bir görüşe göre de, her at başına bir dinar (altın) veya on dirhem gümüş verir. Önceleri bir dinar altın, on dirhem gümüşe denk bulunuyordu. Bu zekatı devlet tahsil etmez. Yükümlü olan kimse, bu zekatı dilediği fakire verebilir.
27- Ticaret için olmayan sırf erkek atlar, saime olsun olmasın, İmamı Azam'a göre de zekata tabi değillerdir. Fakat saime bulunan sade kısraklar için İmamı Azam'a göre zekat gerekir. Çünkü bunlara kaçak erkek atların karışması ihtimali vardır. Bununla beraber İmamı Azam'dan başka bir görüş de rivayet edilmiştir.
28- Merkeb, katır, av için öğretilmiş köpek ve pars, ticaret için olmayınca, zekata tabi olmazlar, isterse saime olsunlar... Çünkü bunların saime olmaları pek azdır. Çok az olan şeye ise değer verilmez.
29- Yük hayvanları ile çifte koşulan hayvanlar, kesilip etleri yenmek veya damızlık için ahırlarda ve kırlarda beslenen hayvanlar ve ayrıca en az altı ay ahırlarda yemle beslenen "alüfa" adındaki hayvanlar zekata tabi değildir.
(İmam Malik'e göre, bunlar da zekata bağlıdırlar. Çünkü zekat, mülk ve maliyet itibariyledir. Zekat buna şükür olarak verilir, işte bu hayvanlarda da mülk ve maliyet vardır.)
30- Haram mal için zekat verilemez. Böyle haram bir mala sahib olan kimse, o malı asıl sahibine geri vermesi gerekir. Yoksa fakirlere sadaka olarak verilmesi gerekmez. Fakat haram bir mal, helal bir mala karışmış olur da, aralarını ayırmak mümkün değilse, hepsinin zekatını vermek gerekir.
31- Zekat zimmete değil, malın aynına bağlı kalır. Onun için bir mal, zekatı verilmek icab ettikten sonra helak olsa, zekatı düşer. Fakat o mal başkasına bağışlanmak veya onunla bir ev alınmak suretiyle harcansa, zekatı düşmez, onun zekatını ödemek gerekir.
32- Zekat için ayrılmış olan bir mal, ziyana uğrasa zekat düşmez. Fakat zekat için ayrılan bir mal fakirlere verilmeden para sahibi ölse, bu para varislerine miras kalır.
33- Zekattan borcu olan kimse ölünce, bu borcu vasiyet etmemiş olursa, onun terekesinden bu para alınamaz. Onun malı varislerine geçmiş olur. Varislerden ehil olanlar, isterlerse, ölünün bu borcunu kendi hisselerinden bağış yoluyla verebilirler.
34- Çok kimselerin zekatlarını vermeye vekil olan kimse, bunlardan aldığı zekat mallarını birbirine karıştırmaksızın fakirlere vermesi gerekir. Onları birbirine karıştırdıktan sonra verirse, kendi adına sadaka vermiş olur ve o zekat mallarını ayrıca ödemesi gerekir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ömür
Yeni Üye

Yeni Üye
ömür


Mesaj Sayısı : 54
Kayıt tarihi : 05/11/10
Yaş : 43
Nerden : Münih / Almanya

Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Empty
MesajKonu: Geri: Zekata bağlı olan ve olmayan mallar   Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Icon_minitimeCuma Ara. 10, 2010 11:29 am


Benim bu konuda bir sorum olacakti, yardimci olabilirseniz gercekten cok sevinirim.

Ben kiyafete fazla düskün oldugum icin, bende biraz fazla hatta bir hayli fazla kiyafetlerim ve onlara uygun acessoirlarim bulunuyor.
Benim evime gelip görenler (arkadaslarim) bir kac magaza acabilirim diye, yorum yapmaktanda kendilerini aliykoyamiyorlar.
Ben her sene, Allah izin verdigi müddetce, baskalari beni caydirmaya calismasina ragmen ve kiyafetlere zekat ödenmesi gerekmiyor dedikleri halde, ben dinlemeyip kendime göre kiyafetlerimin zekatini vermeye calistim.
Nedenide su, benim icim bu konuda zekat vermeden rahat degil, bana göre bu kiyafetlerim bir hayli fazla oldugundan dolayi ihtiyaca degil, lükse giriyor ve aslinda olayin gercegine bakilirsa bir sürü insan birakin benim kadar kiyafetlerin olmasini, bazilari ihtiyaclari olduklari halde bir ikinci gömlek veya pantolonu bulamiyor hatta yiyecek bir ekmek dahi bulamayanlar var ve ben bunu bile bile zekatini vermemem, ne kendi vicdanimla ve nede inancimla bagdastiramiyorum ve bu konuda hic kimseyi dinlemiyorum .
Tamam belki altinim, param vs. gibi seylerim yok ama yine üste belirtmis oldugum nedenlerden dolayi bunu kendimde farzmis gibi görüyorum.
Belki simdi kendi kendinize su soruyu sorabilirsiniz, o kadar kiyafet alacagina git paran oldugu zaman bir fakire yardim et, bu konudada cok hakli olabilirsiniz. Ona istindaden bende o zaman sunu belirtmek isterim, ben zaten birisinin birseye ihtiyaci oldugunu gördügüm zaman ve imkanim buna el verdigi sürece buna kayitsiz kalamiyorum ve elimden ne geliyorsa az veya cok yapmaya calisiyorum ama yaptiklarimi ne kiyafetlerimin zekati olarak nede birseyin bedeli olarak yardim olarak görmüyorum. Bu bence bir insanlik vazifesidir ve hic birseyle ne birlestirebilinir nede bagdastirabilinir.

Belki yanlis düsünüyor olabilirim, bu benim kendi düsüncelerim ve bu düsüncelerim hakkinda birisi bana yardimci olabilirse gercekten cok sevinirim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
yoncam
Normal Üye

Normal Üye
yoncam


Mesaj Sayısı : 241
Kayıt tarihi : 12/09/10

Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Empty
MesajKonu: Geri: Zekata bağlı olan ve olmayan mallar   Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Icon_minitimeCuma Ara. 10, 2010 12:50 pm

Allah razi olsun
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ömür
Yeni Üye

Yeni Üye
ömür


Mesaj Sayısı : 54
Kayıt tarihi : 05/11/10
Yaş : 43
Nerden : Münih / Almanya

Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Empty
MesajKonu: Geri: Zekata bağlı olan ve olmayan mallar   Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Icon_minitimeCuma Ara. 10, 2010 2:35 pm


Bu konuda bilgi sahibi olanlar, bilgilerini ve düsünceleri paylasirsa sevinirim.

En azindan yanlis düsüncede isem, yanlis fikirlerimi düzeltme imkani verirsiniz.


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
gespenst
Administrator

Administrator
gespenst


Mesaj Sayısı : 1393
Kayıt tarihi : 23/07/09
Yaş : 44
Nerden : ANKARA

Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Empty
MesajKonu: Geri: Zekata bağlı olan ve olmayan mallar   Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Icon_minitimeCuma Ara. 10, 2010 3:01 pm

ömür demiş ki:

Bu konuda bilgi sahibi olanlar, bilgilerini ve düsünceleri paylasirsa sevinirim.

En azindan yanlis düsüncede isem, yanlis fikirlerimi düzeltme imkani verirsiniz.



Öncelikle kıyafetlerin zekatı olmaz kardeşim zekat taşınabilir yada gelir getiren ve yahut nakit olan paranındır.Bu yüzden elbise yada aksesuarlarınıza ( Altın ve Gümüş olanlar hariç ) zekat gerekmez.

Acizane bu alışkanlığınız hakkında şunu dile getirmek isterim , aslında güzel bir yaklaşım ile sizde bunu açıklamışsınız evet siz bu kadar düşkün olabilirsiniz ama bu sizin yardım metmediğiniz anlamına gelmez ayriyeten zekatlada kıyaslanamaz , yalnız olaya şu açıdan bakmak lazım Dünya ne kadar meyledirse o kadar soğutur insanı İbadet ve Taatten , öncelikle gereğinden fazlası israftır ,Efendimiz s.a.v bu konuda ;

İbnu Amr İbni'l-As ;"Yiyiniz, tasadduk ediniz, giyiniz. Fakat bunları yaparken israfa ve tekebbüre kaçmayınız."

buyurmuştur bundan dolayı israf ve yetecek olanın fazlası hoş değildir kardeşim .

Ayetlerde de Allah c.c ;

EN'AM : 141 - Asmalı ve asmasız (üzüm) bahçeleri, hurmaları, ürünleri çeşit çeşit ekinleri, zeytinleri ve narları, birbirine benzer ve benzemez biçimde yaratan O'dur. Her biri meyve verince meyvesinden yiyin, hasat günü de hakkını (zekat ve sadakasını) verin; ama israf etmeyin, çünkü O, israf edenleri sevmez.


ARAF : 31 - Ey Âdemoğulları! Her mescide gidişinizde güzel giysilerinizi giyin ve yiyin, için, fakat israf etmeyin, Çünkü Allah israf edenleri sevmez.


İSRA
26 - Akrabaya, yoksula ve yolda kalmışa hakkını ver. Bununla beraber malını saçıp savurma.
27 - Çünkü (malını) saçıp savuranlar, şeytanların kardeşleridir. Şeytan ise Rabbine karşı çok nankördür. 28 - Eğer Rabbinden beklediğin bir rahmet (rızık) için, onlardan yüz çevirmek mecburiyetinde kalırsan, o vakit de onlara yumuşak ve tatlı bir söz söyle.
29 - Elini boynuna asıp bağlama (cimri olma), hem de onu büsbütün açıp saçma (israf etme); aksi halde kınanmış olursun ve eli boş açıkta kalırsın.
30 - Gerçekten senin Rabbin, kullarından dilediğinin rızkını genişletir ve dilediğini kısar. Şüphesiz ki Allah, kullarının durumlarından haberdardır, her şeyi görendir.

buyurmuştur.Allah yar ve yardımcımız olsun selamla
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ömür
Yeni Üye

Yeni Üye
ömür


Mesaj Sayısı : 54
Kayıt tarihi : 05/11/10
Yaş : 43
Nerden : Münih / Almanya

Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Empty
MesajKonu: Geri: Zekata bağlı olan ve olmayan mallar   Zekata bağlı olan ve olmayan mallar Icon_minitimeC.tesi Ara. 11, 2010 6:16 pm


Paylasmis oldugunuz bilgiler icin gercekten cok tesekkür ederim, Allah sizden yerden göge kadar razi olsun.

Müsade edersiniz bir kac sorum daha olacakti, yanlis anlamayin lütfen bunlarin hepsini en ince ayrintisina kadar ögrenmek istedigimden soruyorum. Sayet sizi sorularimla sikiyorsamda simdiden sizden cok özür dilerim ve hakkinizi ne olur helal edin.

Konumuza geri dönmek gerekirse, birsey yanlis anlasilsin istemiyorum. Ben param oldugu zaman gidip hepsini hemen kiyafetlere yatirmiyorum veya hep kiyafet alayim diye bir düsüncemde yok, cok sükür.
Ama kabul edersiniz ki, yurtdisinda bir tesettürlü bayan olarak daha fazla dis görünüsüne özen göstermesi gerekiyor, eger bayan birde calismak zorundaysa bu dahada fazla, özellikle o ülkede birde yabanci düsmanligi cok fazla oluyorsa.
Size bir kendimden birde yakin arkadasimin birisinden bir misal vereyim isterseniz:
Benim yakin arkadasim o zamanlar dis görünüsünü fazla önemsemiyordu ve yolda defalarca kötü sözlere ve kötü muameleye ugradi, ben bunlari duydugum zaman inanin sok gecirdim cünkü bende tam tersine yabancilardan begeni ve takdiri kazanmistim ve yolda bu yüzden durduluyordum.
Buna istinaden sorum simdi 1. israf derken; ne gibi veya hangi anlamda israf oluyor kiyafette?
2. sorum ise bunun ölcüsü var mi yada ölcebilecegim birsey var mi?

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Zekata bağlı olan ve olmayan mallar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Erkekliği bağlı olan için
» Cinden dolayı Bağlı olan için bir terkip
» Bağlı olan Kişi leri Çözmek için
» Üye Olan ve Olmayan Herkes Okusun Çok Önemli
» Oruçlu İçin Mekruh Olan ve Olmayan Şeyler

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
iSLAMi GiZLi iLiMLER SiTESi :: 

İslamiyet ( Her Müslüman 'a Lazım Din 'i Bilgiler )

 :: İslamın Şartları ( İslam'ın Beş Şartı ) :: Zekat Vermek
-
Buraya geçin: